Isnin, Februari 22, 2010

entri rasa tak puas hati untuk yang terasa bila membaca

Hidupnya aku di dunia ini bukan untuk capai kemahuan orang lain.
Bilamana ada yang tak puas hati dengan cara aku.
Aku tak mahu, ingatnya aku bongkak.
Aku diam aku, katanya aku sombong.
Aku beria curah perhatian, fikirnya aku kaki ampu.

Kau terasa?
Apa aku kisah. Bukan aku kata kau.
Umum untuk semua. Yang terasa pedas itu padan muka kau.
Tak ada masa aku nak buat entri khas untuk kau seorang.

Manusia mana yang suka hatinya menjaja cerita.
Cerita manusia lain diheboh-heboh. Itu manusia badan sibuk.
Kalau aku manusia badan sibuk,
Aku gebang sana-sini.
Kalau aku manusia badan sibuk,
Aku sebar onar serata pekan.
Kalau aku manusia badan sibuk,
Aku cetus provokasi.

*ketawa*

Manusia yang kau panggil a-san itu poseur.
a-san kopiket.
a-san ciplak idea orang.
a-san buat plagiarisme.
Jangan la kawan dengan a-san kalau dah macam tu.

Hey kamu!
Ya. Kamu.
Aku kopiket sebab aku suka ideanya yang bukan aku ciplak demi plagiarisme semata.
Aku suka caranya bawa bahasa.
Bahasanya yang buka minat aku.
Bahasa setinggi bahasanya tak mampu aku nak capai.
So aku ambil balik katanya letak dalam kata aku.
Haha.
Ha.

Aku, aku.
Kau, kau.
Aku tak pernah teringin nak jadi kau.
Kau lagi tak mahu jadi aku. Kan? Kan?
Kau tak suka aku?
Kau menyampah dengan aku?
Kau benci aku?
Apa aku boleh buat?
Kau la fuck off.
Jangan ambil berat dekat aku lagi.
Bagi otak aku ruang. Seksa neuron aku nak ambil kisah pada orang yang benci aku.
Terima kasih in edvans.


Yang buat entri ni sambil gelak-gelak suka hati,
a-san

Tiada ulasan: