Jumaat, November 04, 2011

.

Zee (bukan nama sebenar): Kau apa khabar?
Aku: haa *senyap*


Danny (bukan nama sebenar): Kau okay tak? *thumbs up*
Aku: *senyap* *thumbs up balik*


Pakcik ulat tiket (ini bukan nama): Awat muka masam ja?
Aku: oh *senyap balik*


Aras 2 Kaki (banyak sangat nama): *merajuk* *masam muka*
Aku: *senyap* *jadi loner*


Oh-kitorang-sangat-baik-kau-kena-jadi-macam-kitorang (bernama lahh sangat): *menghentam dan memaku*
Aku: *sengih* *sinis* *senyap*


Ibu guru (taknak letak nama): You haven't pass up your works. If you don't pass it up, I might need to deduct your marks and that is not good *tegas*
Aku: *senyap* oh. uhm. yeah *tak kisah*


Abang gedang (adalah nama dia): *senyap*
Aku: *lagi sangat amat senyap*


Aku: *tak boleh tahan senyap lagi*
Perempuan pipi tembam (nama yang comel): *mod senyap*


Mak Ayah (yang bagi aku nama): *marah mengamuk gila babi kaw2*
Aku: *senyap* *buat tuli* *bayangkan macam aku tak wujud*


-----


Gembira, ada masa je.
Tak larat nak ambik kisah apa pun.
Hati, dah kering dan membatu.
Senyum tipu, aku dah penat nak buat.


Dalam hati sudah kosong
Satu apa aku tak ambik kisah
Blur?


Hello, nama saya Anis.
Semangat. Dah takde.


('________')



kosong dan kosong dan kosong,
a-san

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bangun, dapatkan semangat balik! kadang kena buang ego untuk dapat kebahagian sendiri. :)

mereka sayang awak.