Rabu, Oktober 19, 2011

harini,



SEMINAR PEMBUDAYAAN PENYELIDIKAN INSTITUT PENDIDIKAN GURU ZON UTARA 2011
"Memartabatkan IPG Menerusi Budaya Penyelidikan & Inovasi Berterusan"


- Pakai baju semat2, dengan lanyard seminar tergantung atas leher (lanyard yang limited edition, khas untuk participants seminar je and aku dapat dua. haha). Sedekat-dekat dalam kolej sampai sejauh-jauh Miri, okay, ramai orang. Muka dah habis cikgu dah, lepak sembang2 dengan lecturers, dealing dengan profs, getting my head serabut dengan nama2 lecturers ada Dr., Prof. Madya, Prof. Puan Seri bagai yadda yadda yadda <- masa ni kita yang jarang bergaul dengan golongan2 macam ni sure rasa cam awkward tktau nak panggil diorg apa kan? Tiba-tiba aku rasa macam orang-orang pandai je bercampur dengan diorang semua. muahahahah XD *perasan.


- feedbacks aku dapat from lecturers luar, kolej lain semua more on school-based/learning/environment and on the other hand, kolej ni more to university/institute punya enviroment/system. okay, this time memang aku bersyukur gila2 dapat tempat atas bukit ni ^_^


- Kagum kejap bila aku manage bio forms diorang. multiple degree, Masters, PhD., etc. *salute2


- sadly, aku tak dapat tengok pembentangan :(


- just found out, kolej aku banyak lecturers with PhD tapi we students casually call them sir, madam, mama, papa etc. no formal "Dr." call. yup, diorang lecturers yang humble :)


- satu hari nanti aku teringin nak jadi macam diorang jugak. amin.


- harini aku jadi (rupa macam) student/akak kerani/cikgu/stewardess/jurupandu arah. bhahaha




impian agak tinggi ni,
a-san

Tiada ulasan: