Isnin, Oktober 12, 2009

Teman

Seumur hidup ini berteman, belum lagi aku rasa keseorangan
Ada yang seketika, ada yang berpanjangan
Sesingkat mana perkenalan kita, aku hargainya
Selama mana perkenalan kita, aku hormatinya
Membawa memoir-memoir indah untuk aku ingat, sentiasa.

Teman datang dan pergi,
Ada juga yang berkekalan.
Dahulu kita mungkin teman rapat,
Tapi sekarang jarang aku lihat, lagi mahu ditegur.
Dahulu kita mungkin tidak mengenali,
Sekarang pula, setiap masa ingin aku luangkan masa bersama kalau boleh.
Bentuk apa jua keadaan kita sekarang, mungkin tidak akan serupa dengan sebelum dan yang akan datang
Kerna itu, aku hargai kamu semua sebagai teman juga sahabat dalam hidup aku.

Bagi mereka yang mengenali, namun tidak mengetahui,
Kamulah kenalan. Banyak jua erti kamu dalam hidup aku.
Walau sekadar mengenali, kamulah yang menambahkan pandanganku terhadap hidup ini.

*senyum :) *

afna12102009

Tiada ulasan: